Lucka 3

Idag bjuds det på en fantastisk huskur. Den är både ekologisk, billig och mest verksamma jag testat från syntetiska brustabletter till dyra piller och häxblandningar från “hälsokosten”. Stärker både immunförsvaret och rensar ut sjukdomar som gifter.

Koka upp 2l vatten med:

Storleken av en skogshuggares tumme, grovt skivad ingefära

2/3 delar av en stor citron

2-5 vitlöksklyftor, skalade och även dom grovt delade (kan uteslutas)

Allt ekologiskt givetvis.

Låt sjuda i 1h. Sila. Voilà!

Drick tillsammans med te eller som det är, 5-6 koppar/dag om man är sjuk. Jag brukar ta ett par koppar/dag då jag bara känner mig allmänt i sämre form än vanligt. Drick dock försiktigt, i och med att det är starkt utrensande kan man må rätt illa om det sker för fort. Tappa upp på flaska och förvara i kyl, så håller det ett par dagar.

3 comments
  1. allis said:

    den verkar lite läskig för att vara helt ärlig😉

  2. allis said:

    kan man dricka den varm?

  3. Maria Lallerstedt said:

    Verkar oerhört stärkande; jag är nyfiken på allt nytt(igt) som jag inte intagit tidigare i mitt liv.

Leave a Reply

